The Burning Crusade

Je to úplně první díl úspěšné hry  World of Warcraft  vyvíjený společností Blizzard Entertainment.

Poprvé byl oznámen na BlizzConu v roce 2006.

Oficiální datum vydání bylo stanoveno na leden 2007.

První den distribuce této hry,přinesla 2,4 milionů prodaných kopíí.

 

 

 

                    Úvodní informace

 

Hra není pouze o novém světě Outland, ale jsou zde

i dvě nové startovací zóny Blood Elfů a Draenei. 

Draenei začínají v místech ztroskotání kosmické lodi,

takže pomáháme zraněným, bojujeme s prvními špehy – Blood Elfy,

v další zóně se již na tak nízké úrovni projedeme v rámci varování

na epickém mountovi Ellekovi. Blood elfové vypadají zdánlivě více v pohodě.

Krásné postavičky žijící v krásném prostředí... alespoň dokud se neposuneme

o kousek dál, kde se honosné město Silvermoon rozděluje na dvě části

– na tu fungující a ruiny. Mrtvá jizva, která se táhne mapou zde působí jako

něco nepřístojného, narušující poklidné prostředí. V místě jizvy neroste tráva,

naopak, pohybují se zde kostlivci a podobná havěť. Úkoly zde bývají v klasických

intencích zabij, posbírej, objev či doprovoď, s vesnicí v druhé zóně dokonce roste

reputace (za plnění úkolů), jež umožňuje přistup k zeleným předmětům, na reputaci

„exalted“ dokonce k modrému plášti.

Skutečnou novinkou této hry je nové, futuristický vyhlížející, bitevní pole Eye of the Storm.

Na mapě nalézáme čtyři věže a uprostřed místo, kde se objevuje vlajka.

Věže se přebarvují přítomností hráčů dané frakce. Věž produkuje body té frakci,

která ji aktuálně vlastní. Bitvu vyhrává strana, jež jako první nashromáždí 2000 bodů.

To samo o sobě zní docela nudně, vtip ale spočívá v přítomnosti vlajky.

Tu,nelze sebrat pouhým kliknutím, ale chvilku to zabere, přičemž pokud se podaří hráči

ji ve zdraví přenést do vlastněné věže, získá týmu 75 bodů navíc.

Tím toto bitevní pole splňuje vše důležité. Jednak, nutí hráče útočit

(ne jako WSG, které alianční bojovníci často ruinují tím, že deset z deseti hráčů jen brání)

a pohybování se v jedné velké skupině (aka „zergování“) nevede k vítězství,

naopak, rozhoduje taktika a pohotové reakce na aktuální situaci. 

 

                   

 

 

                             Outland

 

Vstup do Outlandu je jiný, intenzivnější, budící dojem probíhajícího konfliktu.

Před portálem na „naší“ straně leží zásoby, za portálem se rozléhá jiný svět.

Vojáci Aliance i Hordy bojují s ohromnými démony, mágové na obou stranách

přivolávají stále nové a nové posily. Letecky se dopravujeme do prvního města

Thrallmaru kde teprve doceňujeme, že si můžeme zapsat až 25 úkolů.

Osobně jsem se první dny věnoval spíše instancím, poněvadž první zóna byla

místy až kriticky přeplněna hráči. Na některé potřebné příšerky se dokonce čekaly

fronty než se objeví, na což nemáme nervy. Nenechte se mýlit, takovýto nápor

nepolevoval ani dejme tomu ve dvě hodiny ráno. Pop pár dnech, kdy se hráči rozptýlili

i do dalších zón se situace částečně uklidnila. První zóna Hellfire Peninsula

připomíná domovinu orků, uprostřed se nalézá obří Hellfire Citadela.

Ta obsahuje hned dvě instance, do níž se mohou pustit příchozí hráči na šedesáté úrovni.

Hellfire Ramparts obsahuje pouze tři bossíky, což je nový trend datadisku

– instance nejsou dlouhé, ale tak akorát.

 

            

 

 

 

                                      Draenei

Výborní šamani a paladinové, kteří na Azeroth docestovali pomocí jejich

mezidimenzionální lodi Exodar (momentální hlavní město Draenei),

která zde ztroskotala. Poté se přidali na stranu Aliance.

 

                                               

 

 

                                 Krvaví Elfové

 

Staronová rasa za Hordu, vedená princem Kael'thase. Jsou to vynikající mágové.