Assassin's Creed : Revelations je dalším pokračováním oblíbené série her vydaných společností Ubisoft.
Hra se bude odehrávat převážně v Turecku (tehdejší Osmanská říše), ale podíváme se také zpět do Sýrie,
konkrétně do pevnosti Masyaf. Ve hře se naposled objeví hlavní představitel dílu II a Brotherhoodu,
Ezio Auditore da Firenze.Tento díl byl vydán 2.12.2011 pro PC.
Úvodem
Již čtvrtý díl světově velice oblíbené a úspěšné série her Assassin's Creed nás tentokrát
zavede do srdce tehdejší Osmanské říše, Konstantinopole, kde sílící armáda templářů
brzy začne ohrožovat celé impérium. Znovu se vrátí epický singleplayer a do dokonalosti
vybroušený multiplayer. V této hře se naposled vžijeme do kůže assassína Ezia Auditore da Firenze,
kterému má být už 52 let. Ten se tentokrát vydává zpět po stopách legendárního mentora
a velmistra řádu assassínů Altaira ibn la Ahda. Eziovi se má také rozšířit zbraňový arzenál.
Přibýt mají bomby, které si budeme vyrábět sami, a kterých má být až 300 druhů.
Jako novinka se má také ukázat tzv. hookblade, kterým se zachytneme dopravních lan.
Tím se má zvýšit pohyblivost po městě až o 30%. Výraznou změnou také projde Eagle Vision - Orlí pohled.
Ten se promění v Eagle Sense - Orlí smysl. S jeho pomocí bude Ezio moct sledovat a dokonce
i předvídat pohyb zaměřených osob. Změnou projdou i assassíni, kteří budou nyní moct
mít až 15 úroveň. Vylepšením prošel i koncept Borgiovských věží. Tentokrát budeme moct
v rámci misí zabírat tzv. Assassin's Dens - Assassínská doupata. Ty ale budou moct být na rozdíl
od věží v Brotherhoodu napadené. Pokud se tak stane můžeme k němu poslat assassínského pomocníka.
Jestliže k doupěti přiřadíme jednoho Master Assassína, stane se téměř nedobytným.
Assassínská doupata budou mít také vliv na nepřátelské stráže, které se postupně stanou neutrálními.
Také si ze střech těchto budov budeme moct natahovat již řečená transportní lana.
Nepovinné mise by měli být v tomto díle odstraněny úplně a místo nich by měli přijít náhodné mise.
Co se týče Desmonda, tak ten najde v Animu tzv. Black Room, kde budeme moct odhalovat
jeho vzpomínky ztracené v podvědomí. Na závěr přibudou i novinky do multiplayeru
- nové módy, postavy, mapy a zbraně. Zajímavostí je tvorba vlastních postav a zbraní v MP.
Děj
Desmond Miles je po nervovém zhroucení, jež utrpěl na konci dílu Brotherhood, připojen k Animu
a ocitá se na Ostrově, který je základní a jednoduchou simulací prostředí. Zde se setkává
se Subjektem 16, který mu sdělí, že musí pro úspěšný únik dokončit kompletní synchronizaci,
jinak nebude Animus schopen separovat jednotlivé postavy v jeho mysli. Desmond tedy
pokračuje v příběhu Ezia, který přichází do Masyafu, aby odkryl Altairovo tajemství.
K tomu je potřeba pěti vzpomínkových klíčů, z nichž jeden je již ve vlastnictví Templářů a
zbylé čtyři uschoval na Altairův rozkaz Niccolo Polo v Konstantinopoli. Ezio tedy pluje do
Konstantinopole a s pomocí Sofie Sartor, Sulemána a místní větve řádu Assasínů klíče nachází.
V Masyafu pak odemyká Altairovu knihovnu, ve které nachází kostru samotného Altaira a jablko,
které zde zanechává. Ezio poté promlouvá k Desmondovi, o kterém tuší, že ho může určitým
způsobem slyšet. Sděluje mu svůj záměr opustit řád a věří, že s pomocí nápověd, které odkryl,
najde Desmond odpovědi na otázky, po kterých celý život Ezio a Altair pátrali. V tu samou chvíli
se Desmondovi zjevuje hologram Jupitera, ten mu odkrývá celé tajemství první civilizace.
Ta byla zničena mohutnou solární erupcí, které nedokázali Jupiter, Juno a Minerva zabránit.
Jejich kompletní výzkum byl uložen ve speciálních podezmních kryptách a zůstává na samotném
Desmondovi, aby našel kryptu centrální a zabránil tak druhé sluneční erupci. Naštěstí se však
dodávka s Desmondem, jeho otcem Billem, Rebeccou a Shaunem objevuje právě
u centrální krypty, která se následně po Desmondově probuzení aktivuje.